Als je besloten hebt dat het goed is om in behandeling te komen voor je problemen kun je een aanmelding doen. Helaas is de wachttijd bij Syma behoorlijk lang. Als je op korte termijn zorg nodig hebt, neem dan contact op met je zorgverzekeraar. Als je je aanmeldt voor een groepsbehandeling is de wachttijd eventueel wat korter.
Indien wij ruimte hebben bij je zorgverzekeraar, benaderen we je na aanmelding binnen een week per mail voor het invullen van een intake formulier. Hierna wordt een eerste video call afspraak ingepland. Deze afspraak wordt gedeclareerd bij je zorgverzekeraar. Door je aan te melden, ga je hiermee akkoord. We zullen tijdens deze videocall intake met jou bespreken wat jouw hulpvraag is, welke eerdere hulpverlening er is geweest en schatten in of jouw hulpvraag past bij Syma. Als Syma de juiste plek is voor jou wordt je op onze wachtlijst geplaatst.
In 2024 is er geen ruimte meer voor nieuwe intakes van CZ verzekerden. Als je in aanmerking wilt komen voor zorg in 2025 kan je altijd even contact opnemen via secretariaat@syma-sggz.nl.
Pas na de volledige intakeprocedure zal duidelijk worden of je in behandeling komt bij onze instelling. Wij kunnen altijd besluiten dat jouw problematiek niet past bij ons. Als we denken dat je wel behandeling nodig hebt denken we mee waar je elders beter geholpen kan worden.
Voor de vergoeding door je zorgverzekeraar is een verwijzing voor specialistische GGZ nodig van een (huis)arts. Hierbij kan het uitmaken waar je verzekerd bent. Zie hiervoor verder het kopje vergoedingen.
LET OP: alleen als wij voor 2024 ruimte hebben voor diagnostiek en behandeling gaan wij verder met jouw aanmelding. check dus eerst dit deel van de website.
Let op: Wij behandelen alleen volwassenen (dus > 18 jaar).
Procedure
Om je aan te melden hebben wij gegevens van jou nodig.
1. Meld je aan via het online aanmeldformulier. Je levert ook de verwijzing van je (huis)arts en de verslagen van al je eerdere behandelingen aan. Je controleert vooraf dat de verwijzing aan alle voorwaarden voldoet.
2. Afhankelijk of er ruimte is voor behandeling bij jouw zorgverzekering (zie vergoedingen) krijg je een mail van ons om een telefonische screening te plannen. In dit gesprek staan we stil bij jouw problemen en de reden van je aanmelding. Tevens spreken we de hoogte van de vergoeding van jouw zorgverzekeraar door.
3. Via Therapieland wordt het intakeformulier opengezet. Deze dien je in te vullen voordat de videocall intake plaatsvindt. Als het formulier niet ingevuld is, wordt de intake verplaatst.
Mocht je dat willen kan je vragen of er een module binnen Therapieland beschikbaar is voor jou gedurende de wachttijd.
4. Als je op de wachtlijst geplaatst kan worden, ontvang je een link om een beveiligde verbinding tot stand te brengen (ivm de AVG wetgeving). We houden je via deze link op de hoogte van je wachtlijstplaatsing en vragen jou om een toestemmingsformulier in te vullen.
5. Je bent aan de beurt. Jouw uiteindelijke intaker is over het algemeen ook je behandelaar. We vinden het heel belangrijk dat je niet kortstondig met verschillende professionals te maken krijgt.
Voor meer informatie hoe wij omgaan met persoonsgegevens lees je ons privacyregelement.